strander och harligheter numero dos.

strander och harligheter.

I fredags borjade vi med att testa lite skype, efter lite om och men kunde vi bade se och hora personerna fran hemlandet. Darefter tog vi tag och buss till Bondi beach dar vi solade i flera timmar. Surfbrador, solbrannor, vit sand, livraddare, hoga vagor, stringbikinis och ca 40 grader varmt. vad ar det om inte lycka?? Vi at pa ett litet hak vi stranden dar alla var sa chilla. Till och med agarens hund var chill och bara lunkade runt. Agaren fragade lugnt om det gick bra att ta nagot annat brod till burgaren eftersom han inte orkat kopa och det klart. Nar han var sa lugn kannde man skitsamm och var tacksam for det man fick.

Pa kvallen hade vi fatt erbjudande att fa gratis mat om man kopte en ol for tre dollar. Man skulle vara dar vid 7 sa vi fick brattom och spang flera kvarter for att hinna. Nar vi ko  fram var det en vanlig pub med loika folk som satt och at. Vi ringde de andra lite svettiga och de hade borjat lunka som smatt klockan 7. Man kan ju saga att vi inte hade bahovt springa. Den glammiga kanslan vi fatt fran W&T var istallet ett stalle som anordnade bikinicontests. Men varfor inte dryga ut semesterkassan med 28 000 kr.
Efter middag pa rangliga bord gick vi alla 11 till Side bar (eftersom vi fatt 2 for 1) och satte oss i nagon loungeliknande del. Tjejer som skumpade med rumpan var dansgolvet men efter nagon timma gav vi upp det och skapade vart eget istallet. Jag tror att vi dansade konstant i 3.5 timmar (fuldans), inget skaka rumpan har inte.
Allt kan sammanfattas som svett och lycka, lite ackligt men sant :D

Sydney.

Sedan i tisdagskvall har vi varit i sydney, helt underbart!! Man slogs av varmen sa fort man gick ur planet. Dar stod vi alla likadana Work & TRavel - people och vantade pa att bli upphamtade. Likt en inkastare pa agia napa hamtade en kille oss och korde till vart hostel som lag i sodra delen av Sydney. Forsta kvallen kannde vi mest in kanslan och tanken pa att vara en flygresa bort...Det markliga ar att de flesta vi sag var kineser, vi undrade om vi kommit fel.. vi var i chinatown...  "ser australiensare ut sahar" :D

Pa onsdagen var vi pa W&T office hela dagen for att lara oss var man kan festa som bast pa de olika delarna i landet. Ingen visste att det var den twisten som var den viktigaste.. Darefter blev det turer i staden pa egen hand dar jag (sofia) stod for nara gatukanten att jag nastan drunknade, se nedan :D Roliga och spontana som vi ar gick vi och la oss vid 8 och sov till 9 nasta dag. Dar snackar vi skonhetssomn!!
Torsdagen spenderades med inkop av vara greyhoundpass som ska ta oss genom hela ostkusten. Lite fonsterhopping. Tove hakade pa ett erbjudande om klippning pa mandag dar en kand frisor ska ge tips och slinga billigt.. Jag vagrade med radslan over att luggen ska bli annu kortare... Pa kvallen gick vi, Magdalena och Fanny pa Twilight, New moon. Varldens gassigste stolar med med for bra flaktar. Vi alla satt ihopkurna i vara klanning och huttrade igenom all karlek. Med ett besok pa Donken och prat vid Scubar, var kvallen perfekt!

vart hostel med Mari och Magdalena

Stadat.

Sofia, en millisekund efter overfallet av avgasvatten..

Hyde park

Julskyltning. stor och liten.

Skona fotoljer och vampyrfilm.

Puss och kram

bangkok.

vi ar i bangkok just precis nu!
bara 10 timmar kvar. har redan varit meed i stockholm arlanda och snart kommer gransbevakarna austrralien.
in i dimman!!!!!

love tove sofia

huvudstaden dag 2.

idag.
idag mötte vi kusiner i stan för mysig lunch med massa pizzor ( med smak spice´n hot), barsk stockholmsk servitris och pinnglass. Som förra stockholmsresan hamnade vi nära ett gäng fulla finnar, överraskning. Efter åkte vi två tunnelbana mot Odenplan för att möta Tove. I vår vagn steg tre gatumusikanter på, en med gitarr och två med dragspel. Den känsla man får av musiken i filmen Chocolate spreds i vagnen...... men ingen gav de pengar.... Sen blev det fika på Non Solo Bar med nyinflyttade Tove. Mycket skitsnack kaffe - latte och te innan vi delades upp och vi gick till Lidel.
Sist blev det egenlagad kvällsmat med rejäl efterätt. Det är snart inga timmar kvar innan vi åker. Galet härligt.
pusskramar
Gästblogg.
Nu är det 12 timmar kvar innan Tove och Sofia åker och mitt enda tips till er är att ha så jävla roligt. Jag skulle gärna vilja säga: " gör nu inte något dumt", men jag tror inte ni får så roligt då. Därför säger jag "gör allt jag inte skulle gjort" - och lite till.

idag åkte vi.

Klockan 11.55 steg vi på första tåget av två för att kunna byta i Herrljunga till Stockholm. Vårt tåg skulle gå 13.20 men vi såg på informationstavlan att det gick tidigare, redan 12.52 så när tåget kom hoppade vi på det. Att vi inte hittade vagn 3 utan vagn 13 spelade ingen roll och vi hittade vår plats och tåget rullade. Konduktören kom och förklarade att vi var på heeeelt fel tåg. Så himla klockrent att börja en resa så. Och allt gjort i lite för stora väskor med lite för mycket packning.
Vi bytte i Skövde, kom rätt, så nu har vi varit i huvudstaden hela dagen. Evelina har tagit hand om oss som värdinna, guide och go person. Nu är klockan snart och det väntas temys på korridoren, i soffan, i Mörby!!
på RÄTT tåg och efter lite tjafs med resenär bredvid Sofia..

hyllade ggr 2

har fortsatt vår hejdå - crusing genom vänersborgs goaste människor idag.
började på vårt "innefik" i staden med ett eifeltorn. vi kommer sakna dessa brudar så ofantligt mycket.

sedan var vi lovade en tillägnad spelning på ungdomshuset som skulle ses. till S.T.O.L. egentligen men eftersom
vårt L redan är i indien fann bara två representanter kvar. punktering förbjuden spelade och tillägnade sin porr-låt åt oss. en liten tår i ögat där. massa kramar till oscar, manfred, ludde och julius.
sen blev det avskedskramar. nu blir det laddning.

imorgon åker vi!

det är inte många som har just den däär blicken. svårslaget.

PF :s groupies väntar på bandet, redo med vimplar, banderoller och
tushpennor för kroppsmålningarna.

lägg märke till.

kalas.

en riktigt bra kväll igår.

hade hejdå-byebye-ses sen- middag igår hos josefin. mycket tacos. skratt. och josefinhumor.
nu blir det packninig till tusen... imorn blir det huvudstaden!

läs vårt bloggnamn som en flygresabort eller som en flygres abort :D bara ni ser till att läsa den !!

KÄRLEK.

första.

även om vi svurit eden att aldrig skaffa blogg har vi gjort det i alla fall. älskvärt----