BRISBANE

Nu ar vi i Brisbane! I fredagskvall kom vi hit efter heldagstur i regnskogen.  Skogen var varm och lite med djurliv men kanslan var anda harlig. Tyvarr Larsha, inga koalor an men vi vantar pa dem och alla kangurur... Var guide var den typiska naturmanniskan med stor hatt och roda yllesockar. Han dog inte av varmeslag som vi andra turister gjorde.
Alla hoga trad var sa maktiga att se, mycket kort blev det, dock inte lika manga som det tyska paret tog. Hela gruppen vantade pa dem hela tiden. Paret som ar lookalikes med Dag och Linda tog varje tillfalle att fota till sitt hemmaalbum over sina orientliska resor. Jattekul for oss andra :D
Vi vandrade ner till ett vattenfall dar det blev forsta stoppet pa var 6 timmars utflykt. Vi satt under vattnet och att vara syltmackor innan vi skulle ta samma vag upp igen. Pa vag till vattenfallet fick en tysk tjej en igel pa foten, darefter var vi alla (tjejer) nojiga over det och prioriterade bort guidens historier.
Jag lyckades klara mig med en liten som jag var sur over, INNAN vi upptackte Toves igel. Den hade suttit fast ett tag sa den var ganska stor. Guiden fick hjalpa till att fa bort den. Det tog sakert en och en halv timma innan det slutat bloda. Kan saga att jag var ganska nojd med min lilla igel da.
Nasta stopp blev ett nytt vattenfall. En liten promenad pa 5 min innan vi var framme och kunde hoppa i. Ett ord for att bada i ett vattenfall ar underbart! Vi lyckades simma under fallet och satt bakom pa en sten och bara iaktog. Vanersborggirls goes Sports Illustrated, det fattades bara kamerateamet till en perfekt bild. Sjalva fick vi guiden till hjalp sa vi har anda bildbevis pa det.

Med lite lattare och svalare steg gick vi upp och akte tillbaka till vart Bello hostel. Det kandes som att lamna sin familj, underligt. Fort utcheckning och sen transfer till nasta busstop. Vi och en tysk tjej blev avslappta och jag markte att jag inte lamnat igen rumsnyckeln an. OOOPS, men fick in den i sista sekund.
En 6 timmars resa lang resa blev det innan vi var framme i Brisbane. Det var bara att leta upp vart hostel och sova.
Igar var vi pa stan hela degan, var egen version av spa. Starbuck's inkopta godsaker gjorde dagen.
Pa kvallen hade vi hittat en gratisbio utomhus som vi skulle satsa pa. Med en batbuss tog vi oss dit och kunde se staden pa ett vackrare satt samtidigt.  Vi var pavg in men da var det visst inte gratis utan kostade 13 dollar. Jippikayey. Kul. Men de visade anda nya FAME- filmen sa vi slog oss ner i graset och hade basta kvallen. Lite jordiga men glada tog vi var batbuss hem och jagades av galna cyklist - transporter med dunkadunska musik.



































Kommentarer
Postat av: JOSEFINE

under, underbart!!!

2009-12-25 @ 23:08:16
URL: http://joosses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0